Yo! Ini Tabung Duit

Pengikut

Sabtu, 23 Mei 2015

Hari orientasi tingkatan Enam #2

Yosh~!

New Life


Woah... Busy like a bee. Siapa? Akulah. Aiyooo rindunya aku dekat blog. Kepada yang sudi menyinggah dekat blog aku, harap maaf sebab line internet sedang mengalami kesemputan.

Well... hello gais. Apa khabar? Yang ambik form six aka pra-u okay ke? Atau ada yang dah mencongak nak lari jauh-jauh bila dah dapat rayuan? Semoga korang buat pilihan yang tepat. Jadi aku sambung balik kisah minggu orientasi dekat sekolah aku yang telah berakhir pada jumaat minggu dulu.


Hari Kelima + Keenam

Tak ada apa-apa. Cuma berlatih dan berlatih dan berlatih menyanyi lagu choir.


Hari Ketujuh

Ouh yeah... Aku suka hari ketujuh. Hari persembahan. Kumpulan aku semua jadi awekzz dan mamatzz black metal sebab pakai baju seluar serba hitam. Dan tau apa kumpulan aku dapat? *senyum*

Kalah.

Ahahaha. Dahlah sebelum show aku ada tanya salah soalan kat satu mamat ni. Soalan yang disebabkan kesalahan teknikal otak blur aku sendiri. Malu! Sampai sekarang (tak surepun dia ke tak) aku akan pandang ke tempat lain bila nampak dia. Hahaha.

Lepas tu kumpulan aku menebus maruah dengan memenangi tempat pertama dalam pertandingan explorace yang aku memang tak boleh join.

Hari tu jugak semua budak dapat kertas untuk mintak signature dekat semua cikgu dan senior. Ouh yeahhh... Ini part yang paling best. Cikgu-cikgu dan senior-senior ambik kesempatan untuk membuli insan yang lemah seperti aku. Uhuk.

Macam-macam kena buat woo... Macam-macam gelagat... Ini pengalaman pertama bagi aku. Seingat aku, aku dulu pernah cakap dengan senior tak sampai sepuluh orang dekat sekolah lama dalam jangka masa lima tahun. Hahaha.

Di sekolah baru ni, aku membiasakan diri memanggil senior-senior aku kakak dan abang. Sebenarnya aku lemah nak sebut abang. Aku lagi suka panggil senior (atau mamat). Okay tau. Jangan ikut perangai aku. Serius aku tak pernah panggil abang dekat senior-senior lelaki dan aku akan cuba elakkan daripada sebut perkataan itu. *sengih*

Dan ini memang klimaks habis. Aku memang ada target satu mamat senior. Dia ni ex-student sekolah lama aku. Sebenarnya sebelum aku masuk form six aku ada terbaca blog dia dan ... Hahaha tak sangka dia masih 'wujud' di situ siap ada jawatan lagi. Esko Agama tu. Mungkin dia jugak salah satu sumber inspirasi aku nak masuk form six. Mungkin ye... Sekali lagi aku tekankan. Hahaha.

Berikut dialog aku dengan dia.

"Hrm... Nama apa?"

"Nama abang ke?" Aku memang confuse kat sini. Part senior selalu kenakan orang.

"Haah. Kalau nak bagitau nama sendiripun boleh." *oh.. siaplah!* Umpat dalam hati.

"Abang Ir kan?" Dia gelak sambil amik kertas dan baru dia nak sign...

"Abang ada blogkan?" Aku cakap sambil tahan sengih. Dia terus stop dan tengok aku.

"Pernah bukak ke?" Muka dia muka tak percaya tau. Aku angguk laju-laju.

"Apa nama blog tu?" Dia tanya.

"Ala... Tak ingatlah. Nanti saya balik saya carik balik." Part ni memang aku dah gelak tengok muka dia.

"Aduh... Alamakkk."

"Kenapa dah tak tulis lagi?" Aku saje tanya sekali nak bagi galakan sebenarnya. Hahaha.

"Oh. Busylah." Aku angguk sambil cuba memahami.

"Nanti bila menulis balik jangan lupa bagitau ye." Dia angguk terus berdesup lari. Hahaha.

Waktu aku balik aku memang dah tersengih-sengih. Tiba-tiba aku dengar lagu senior aku menyanyi - Pool. Memang hobi dia memekak termasuk dalam group wassap.


Hari Kelapan

Pergh!

Ramai giler ponteng hari ni. Jadi cikgu kumpulkan semua dekat bilik Merpati Putih aka bilik mesyuarat. Mula-mula cikgu kaunseling cakap pasal Hala Tuju Tingkatan Enam. Cikgu terangkan apa kelebihan mengenai tingkatan enam.

Lepas tu orang dari celcom pulak promote tentang pakej celcom untuk pelajar. So aku belilah satu. Habis semua tu cikgu bagi kebebasan dekat kitorang untuk mintak signature. Wahaha... memang part tak boleh blah.

Cikgu yang mula-mula aku mintak tandatangan suruh aku bagi tiga simpulan bahasa. Alamak... Kacang je. Aku bagi tiga simpulan bahasa dan dapat signature yang pertama. Tiba cikgu kedua aku nampak ramai giler budak-budak beratur. Aiseyman dia mintak nyanyi. Ada yang dia mintak baca doa dhuha. Aduh mak, dia suruh bagi resepi. 

Budak perempuan teragak-agak bagi resepi. Sekali cikgu tu cakap apa tau? Dia kata fail nak jadi menantu. Hahahha. Serius aku nak gelak. Tapi aku sendiripun... Kikikikkk *tutup muka dengan kusyen* Tiba turn aku, aku nyanyi je terus. Ciput jelah. Aku ni nama je dengar lagu tapi tak hafal. Sekali pengerusi MPP aka ex-senior sekolah lama sebelah aku der. Terstop aku nyanyi. Dapat sign cepat-cepat aku blah.

Now masa aku mintak signature kakak-kakak dan abang-abang senior. Okaylah sikit hari ni. Takde teruk sangat. Setakat tanya nama atau jawatan. Cuma ada somebody je kena dera suruh buat ala-ala proposal. Hahaha. 

Aku pulak terkena suruh nyanyi. Alamak... aku ni malas bebenor nak nyanyi. Bukannya apa. Aku nyanyi ni lari tempo. Kalau aku nyanyi pastu rakam balik. Isk syahdu. Tak rela nak dengar balik. Hahaha. Jadi aku memboikot tak nak menyanyi. Akhirnya aku dapat berbelas jugak signature pada hari ni. 


Hari Kesembilan

Well. Hari ni tak ada apa-apa. Cuma duduk dekat bawah dewan sampai tengah hari dan masuk kelas. Dan hari ini hari penamat minggu orientasi.


So... conclusionnya. Aku suka mula sukakan sekolah ni dari awal. Banyak memori manis+masam+kelat dekat sini. Tak macam sekolah lama. Hari pertama lagi dah rasa diabaikan. Sekarang ni aku cuma fikir tutup buku lama dan buka buku baru. :)

Sayonara,

♪ Satu. Dua. Tiga. Meowww~ ♪

Tiada ulasan:

Catat Ulasan