Yo! Ini Tabung Duit

Pengikut

Sabtu, 25 April 2015

Nasib- kelas kpp02 motor

Yosh~!



8.00 pagi

Aku bersemangat pergi ke tempat ejen aku belajar motor. Sebelum tu sempat bapak aku hantar pergi petronas beli kudap. Lepas bapak aku blah aku tunggu berapa lama entah baru makcik tu sampai. Ada seorang kakak 19 tahun dengan pak cik mana entah nak belajar bawa kereta rasanya.

8.30 pagi

Mula bertolak ke tempat institut. Check in. Aku tak tahu nak pergi mana. Tanya orang kaunter- "Pergi dekat tempat parking motor." . Aku pergi nampak ada satu kumpulan. Dengan slambernya aku duduk. Cikgu yang tengah mengajar cakap- "Pergi bilik nombor lima." Hadoih malu tak boleh cakap. Tapi slamber ajelah. Patutlah aku tengok tag aku warna hijau. Yang lain warna kuning. Arghh...
Masuk kelas tengok video penunggang motorsikal accident pulak!

9.00 pagi

Cikgu Faizal masuk dalam kelas. Dia terangkan semua pasal RPM dan RSM. Termasuk komponen motor sikit. Habis lepas tu dia tanya siapa tak pandai bawak motor. Tiga orang angkat tangan. Termasuk akulah tu. Pandai bawak basikal? *gulppp* Geleng sajelah. Aku saje kali ni. Dengan Cikgu Faizal pun geleng. Isk isk iskkk...

10.30 pagi

Kitorang rehat. Tapi aku tak rehat sangatpun Sembang dengan budak sama baya dengan aku. Nama dia Nurul Syahira. Dia antara yang angkat tangan tadi.

11.00 pagi

Aku sorang je dikecualikan daripada bawak motor. Hahahaha. Melongolah aku kat tepi tiang. Rasa macam nak pelukpun ada. Dahlah keliling aku semua lelaki. Seram! Lama jugak aku berdiri. Bila aku pandang belakang. Lorhh... berderet perempuan. Grrr...

12.00 tengah hari

Dah lama sangat aku berdiri, baru aku duduk dekat bangku. Jeng jeng jengg... Baru aku nampak ada mamat sama sekolah dengan aku. Cuma lain kelas. Aku dah monolog. Ah sudah... Sure dia nampak aku sedap menyandar kat tiang tadi. *tutup muka*

1.15 tengah hari

Pergi balik ke pejabat nak check out. Lama giler woooi !

2.00 petang

Dah siap! Yeaaayyyy~ Call bapak suruh ambik. Dia bantai bawak aku pergi Ong Tai Kim. Ah mogok.... Dahlah tak dapat nak bawak motor. Uhuk.

Moral - Belajarlah mengayuh dulu kawan-kawan. Kini tiada lagi perkataan from zero to hero. Gulp !

Sayonara,

♪ Satu. Dua. Tiga. Meowww~ ♪

Tiada ulasan:

Catat Ulasan