Yo! Ini Tabung Duit

Pengikut

Rabu, 22 April 2015

Dia sudah mati !

Yosh~!

Hyeee..... Sekali lagi aku di sini menaip dalam blog yang ketandusan. Eh? Ketandusan apa? Idea kut? Hahahaha.

Oh bye the way cer check balik tajuk dekat atas. Mati. Uiks apa benda yang dah mati? Err... Nak tahu ke? Sure? Yakin? Adakah anda pasti tidak mahu menggunakan talian hayat?

Eh budak ni! Debik baru tau...

Peace bro. Lekkk. Bawakan diri tu menyabar sikit. Acah je.



Alkisahnya cerita ini berlaku pada tahun dua ribu lima belas tahun dahulu. Waktu tu zaman dia sama macam sekarang. Ada kereta. Ada mat rempit. Ada mat romeo yang merayap di mana-mana. Ada juga suatu tempat yang dinamakan sebagai shopping mall.

Adalah seorang mak cik ni. Namanya Mak Mah. Alaa biasalah orang tua. Jalan sikitpun dah penat. Kutuk anak dia dalam hati walaupun dia sendiripun dua kali lima. Jadi mereka berdua duduklah berehat dekat bersandar dekat dinding.

Pap!

Tanpa disangka-sangka ada suatu makhluk jatuh di depan mereka berdua. Hampir sahaja makhluk itu berpaut pada sekumpulan manusia yang tercepat melangkah sesaat. Kalau tidak pasti akan ada kejadian histeria.

Makhluk itu memandang wajah mereka berdua dengan penuh khusyuk. Matanya bukan seperti manusia biasa. Begitu juga dengan posisi badannya yang aneh. Orang lain yang berjalan di kiri kanan depan belakang langsung makhluk itu tidak hiraukan. Cuma sesekali apabila terasa tengkuknya lenguh, bergeraklah kepalanya ke sisi beberapa kali. Mak Mah berbisik kepada anaknya.

"Nanti kalau benda tu lompat ke kita macam mana?" Soalan Mak Mah membuatkan anaknya menayangkan gigi.

"Apa susah. Kalau dia lompat ke kita, kita pulaklah yang melompat. Kacangkan?" Sempat Mak Mah mencebik mendengarkan jawapan super bernas tersebut. Anaknya hanya terkekeh dengan jawapannya sendiri. Apa punya perangai daa...

Datang pula seorang lelaki tua. Siapa lagi kalau bukan laki Mak Mah itu sendiri. Setelah mendapat isyarat daripada anak bininya, perlahan-lahan dia menghampiri makhluk yang masih statik itu. Baru sebentar tadi makhluk itu dipijak-pijak oleh manusia yang tidak berperikemanusiaan. Maka mahu atau tidak makhluk itu kini hanya memerhati manusia kejam dari tepi pasu dengan senyap.

Elok Mak Mah sekeluarga mahu beredar ada seorang manusia telah menggelek makhluk itu dengan kenderaan besi bertayar empat yang diisi dengan bermacam barangan. Anak Mak Mah meneropong makhluk itu.

"Ah kejamnya manusia! Habis kulit makhluk itu tersiat. Mesti tiada harapan lagi..." Bisik anak Mak Mah perlahan. Lima saat kemudian mereka sekeluarga masuk ke dalam perut gergasi aka GIANT.

Lebih kurang empat puluh minit kemudian, mereka selesai sudah membeli belah. Tanpa disangka makhluk itu sudah mati dengan keadaan mulut terjelir.

"Isk. Sungguh kasihan..." Bisik Mak Mah dan anaknya. Apa boleh buat. Barang yang lepas sudah dikenang. Pulanglah mereka ke rumah dengan hati yang tabah untuk meneruskan kehidupan.

"Ibu. Apa nama makhluk tadi?"

Mak Mah cuma mengambil masa sesaat untuk menjawab pertanyaan itu.

"Mengkarung."

Namun lakinya juga sibuk menyampuk.

"Sesumpahlah..."

Terdiamlah anak Mak Mah. Memikirkan apa nama sebenar makhluk itu.

"Alahai... Mati sudah..."

#truestory-99.9%

Sayonara,

♪ Satu. Dua. Tiga. Meowww~ ♪

Tiada ulasan:

Catat Ulasan